wz

Škoda 1000 MB model ´68, červená

V roce 1964 byl již poněkud zastaralý typ Octavia vystřídán tehdy moderním vozem Škoda 1000 MB. Vůz měl samonosnou karosérii a v té době oblíbenou koncepci s motorem vzadu. Výroba typu Škoda 1000 MB a od ní odvozených verzí byla ukončena v roce 1969, kdy se začala vyrábět modernizovaná verze s hranatější karosérií a označením Škoda 100. Celkem bylo vyrobeno 349 348 vozů Škoda 1000 MB, 65 502 vozů Škoda 1000 MB de Luxe, 3 287 vozů Škoda 1000 MBG s dvěma karburátory, 1 403 vozů dvoudvéřových modelů Škoda 1000 MBX, 22 487 vozů Škoda 1100 MB a 1 114 dvoudvéřových vozů Škoda 1100 MBX, dohromady tedy 443 141 vozů řady 1000 MB.
Tento kus byl vyroben 18.1.1968. Pak vystřídal tři majitele (první dva v rodině) a ten poslední jej v listopadu 2006 odprodal mně za částku 5000 Kč.
Vůz je ve slušném stavu, přestože má najeto přes 250 000km (šestkrát kolem zeměkoule), má již druhý motor, je již přelakován (původní barva bílá). Mj. je vybaven tažným zařízením a autorádiem Tesla Spider. Přední blatníky jsou vyměněny a proto na nich chybí většina ozdob, stejně tak chybí chromované svislé členy nárazníků. Zajímavá je skutečnost, že první majitel (a částečně i ti následující) poctivě zapisoval opravy a údržbářské práce a spolu s tím i spotřebované palivo. Mohu tedy uvést, že nádrží prošlo téměř 30 000l benzínu (taková menší návěsová cisterna), olej v motoru byl měněn dvaašedesátkrát, přední náprava byla promazána sedmačtyřicetkrát,...





Rok 2008 - Auto bylo uvedeno do podoby Škoda 1000 MBT.

Stále ještě nejezdíme, momentálně je velká vůle v PZ polonápravě, ze které zároveň bohatě teče olej.

Květen 2010 - Po roční odstávce jsem se konečně pustil do díla. Polonápravu jsem vymontoval, našel v ní 7 vymezovacích podložek (Baťa připouští max. 3) a přelisoval opěrný kroužek ložiska. To jsem promazal, vyměnil gufera; vše jsem odrezil a natřel a po celodenní námaze postavil auto zpět na všechna čtyři. Doufejme tedy, že přes léto najedeme i nějaký ten kilometr.


Srpen 2010 - Tisícovka se po čtyřech letech vrátila do víru silničního provozu, na tachometru přibylo nějakých 400km. Na obrázku (pod nejvyšším vrcholem Moravy) můžete porovnat podobu s prospektem na provedení Tourist (ukradeno kdesi na webu).


zpět na Automobily + přívěsy
zpět na hlavní stránku