wz

Škoda 100, 1975, písková

Tento vůz byl vyroben dne 15.8.1975. Poté prošel rukama dvou majitelů (oba v rodině). Pak byl v roce 2003 prodán za částku 8000 Kč mému otci a následně byly SPZ uloženy do depozitu.
Vůz má původní, pískový lak, má najeto asi 68 000 km a je ve velmi dobrém stavu. K vozu jsme krom mnoha jiných náhr. dílů dostali i podomácku dělaný sportovní výfuk Burgess.



Jak vidno na této fotce, s vozem na silnici jen tak nevyjedeme


Během prázdnin 2006 jsme tuto stovku zprovoznili a upravili na provozní stav (montáž TZ, demontáž chromů, malý volant, sedačky z Favorita) a po absolvování STK vyrazili do víru silničního provozu. Na druhé fotce "dobové" zátiší.

Před zimou bylo nutno sundat blatníky a řádně ošetřit podběhy.


Červenec 2008 - Stovka už má najeto přes 75 000 km převážně v plném zatížení. Už se i pětkrát podívala k Jadranu, jen s jednou poruchou.

Jaro 2011 - Auťák stále věrně slouží, současný stav km 83 000. Abychom provedli taky nějakou tu údržbu, vyměnil jsem vzduchový filtr a ošetřili jsme děravé hrnce světel. Lesk a sláva z prvních fotek zmizely v nenávratnu, do Itálie a zpět se však škodovka ještě dokomíhá.


Jaro 2012 - Za další rok se počítadlo pootočilo na nějakých 87 000 km. Letos už jsme se se škodovkou podívali do Polska, Rakouska, Itálie, Slovinska. Provedená údržba: výměna tlumiče výfuku (použitý za 150 Kč), výměna levého čepu řízení (Starline za 108 Kč), seřízení sbíhavosti, seřízení spojky, ventilů, zapalování, výměna svíček (BRISK N17 za 140 rublů), výměna oleje + filtru (M7ADSIII 4 l za 215 Kč). Z auta se stalo rázem žihadlo schopné jet až 80 km/h.


Jaro 2013 - Aktuálně natočeno 89 500 km. Opět proběhlo pár úkonů pro udržení v kondici: Výměna pravého čepu řízení (tentokrát Vikä za 80 Kč, teď se ukáže, který šmejd je šmejdovější), 2x hadice do palivové nádrže (teří jedna za druhou, 0+10 Kč), výměna tekoucího prasátka PZ brzdy (ze zásob), přední vyrezlé paraboly nahrazeny halogenovými (200 Kč). A zas to jede furt to jede, z kopce jede s náma jede…


Jaro 2014 - Stav km 93 500. Kromě výměny oleje se bojovalo s korozí: ošetření horních hran předních podběhů a vyvaření konců prahů a několika dalších drobností. Z dosažených turistických cílů můžeme zmínit třeba sedlo Vršič, 1611 m n. m.


Jaro 2015 - Stav km 96 000. Po x letech šly opět blatníky dolů, vyvařilo se pár dírek (kéž by všechny karosérie byly v takovém stavu!) a teď vzhůru do dalších čtyřiceti let na cestách!


zpět na Automobily + přívěsy
zpět na hlavní stránku