wz

26 palců

Lidové provedení představuje typ Eska Junior, poměrně svižné a přitom bytelné kolo (1961). Zadní nosič z Ukrajiny.


Dámský Junior ještě jednou (1963), tento však už předchozí majitel dost zmodernizoval (čtyřkolečko, zadní brzda, blatníky, osvětlení, přední vidlice, gripy, pedály). Odlišný je převodník.


Typ Junior byl ve výrobě ještě v r. 1978. Zde s pánským rámem.


Tato Eska (1970) dokazuje, že předchůdci horských kol nepochází z USA. Československé barumky zajišťují pohodlnou cestu na trase chalupa - kravín a zpět.


Pro sportovní vyžití jsou určeny typy s berany a tříkolečkem. Stroj z roku 1965 má měnič PWB, kovovou páčku řazení a sedlo Favorit 52.


Eska Sport typ 470: ploché přední světlo, zadní světlo a páčka přehazovačky z bílého plastu a brzdové páky z rovných řidítek (1980).


Náročný jezdec vybavil tuto Esku deseti převody, košíkem na láhev a hlavně nápisy Shimano (1976).


V osmdesátých letech se objevilo označení "DE LUXE" a to pro pánská i dámská provedení. Plastové sedlo Liberta (1986).


Obdobný stroj v poněkud lepším stavu (1988).


Na závěr vzácné provedení na export do Rakouska s atypickým rozměrem plášťů. Je vybaven přesmykačem a přehazovačkou Sachs Huret a pěnovým sedlem (1977). Šestikolečko jste u nás mohli vidět jen na sportovních speciálech, v Rakousku s ním jezdily tetky na nákup. Protože rám je zřejmě určen pro jednopřevodové kolo s torpédem (Junior) a tudíž nemá žádné bovdenové zarážky a smyky, jsou všechna lanka vedena v bovdenech.


zpět na jízdní kola
zpět na hlavní stránku