wz

ČZ 125 C (150 C), cca 1953, červená

Československo je dnes uznáváno jako motocyklová velmoc. Tak alespoň přesvědčuje Mototechna čtenáře Světa motorů ve svých inzerátech. Např. v č. 82 z června 1950:
Jak posuzuje dělník čs. motocykly?
>>Mám již rok motocykl ČZ 125, který mi dělá platnou každodenní službu při dojíždění do práce i na dlouhé výlety. Motor je výtečný tahoun, pérování všestranně vyhovuje, což potvrzuje moje manželka, která se mnou jezdí na tandemu. Zajímavá je spotřeba, která nečiní nikdy více jak dvaapůl litru směsi na 100 km při jízdě v tandemu. Za celou dobu neměl jsem na svých cestách žádné poruchy a říkám, že Číza je motorkou pro každodenní službu.<<
VLADIMÍR TETOUR, údržbář národního podniku AUTO-PRAGA


Tak tedy céčková Zetka, lidový motocykl pro dělnické masy. Stroj na snímcích byl patrně vyroben v legendami opředeném "vývozním" provedení - červený lak se zlatým linkováním a chromovanými doplňky. Motor však již byl vystřídán silnějším o objemu 150 ccm z mezitypové kývačky. Během let, strávených pod okapem, se spousta drobností poztrácela a z motorky je spíše torzální artefakt, vypovídající o svém nelehkém osudu. To vše pořízeno za cenu 12 000 Kč. Bohužel zachovalejší exempláře ve velkém počtu podléhají renovacím a získat původní kus je stále obtížnější. Zatím tedy musím být rád za tento stav, lepší než některým z rezatých drátů do oka.



zpět na Motocykly
zpět na hlavní stránku