wz

Manet S100/01A, 1963, červenobéžový


Rok po uvedení skútru Čezeta přišly i Považské strojírny se svým vlastním typem pod názvem Manet. Konstrukce tohoto stroje, která měla s dosavadní československou produkcí jen minimum společného, přinesla několik ojedinělých či dosud nevídaných prvků - např. vůbec poprvé u nás byly použity na motocyklu blikače, motor se spouští pomocí dynamostartéru (12V elektroinstalace) a skútr jezdí na 14palcových kolech. Konstrukčně zajímavá je i přední kyvná vidlice, odpérovaná centrální pružící jednotkou. Oproti Čezetě má Manet motor vytvořený právě pro potřeby skútru, s nuceným chlazením. Sériově byl montován plexištít a zadní nosič, což zvyšovalo užitnou hodnotu skútru.

V prosinci 2009 obohatil mou sbírku tento elegantní stroj za mírnou cenu, čemuž však odpovídá i jeho stav - Maneta kdysi někdo odhlásil a z neznámých důvodů rozebral na prvočinitele. Spousta věcí se samozřejmě ztratila, takže zpojízdnění bude značně náročné.

Březen 2010 - Probíhá očista a kompletace stroje - zatím poskládán motor.


Červen 2010 - V průběhu jara 2010 jsem Maneta doskládal, uvidíme, zda se ho podaří rozvrčet. Celkové náklady na tento stroj byly: Manet 100 1500Kč, sedlo 100Kč, krytka blinkru 20Kč, náhon tachometru 50Kč, palivový kohout neorigo 55Kč, Manet 125 na díly 1000Kč, celkem tedy 2725Kč. Ještě schází plexištít, nosič a různé drobnosti. Schránka na akumulátory je nepůvodní.


Říjen 2010 - Po připojení autobaterky a chvilce snažení se motor (pravda dosti neochotně) rozběhl. Ještě to bude chtít seřídit karburátor a vymyslet kam s akumulátorem a můžu vyjet. K tomu však nejspíš dojde až na jaře příštího roku. Dosavadní časová investice je nějakých 57 hodin práce.

zpět na Motocykly
zpět na hlavní stránku